22.11.11

Αντρική φιλία


Έχω δυο παλιόφιλους. Τα τελευταία χρόνια έχουμε χαθεί εντελώς. Αλλά όποτε βρισκόμαστε, ακολουθούμε αυστηρά ένα πρωτόκολλο. Συμπεριφερόμαστε λες και δεν πέρασε ούτε μια μέρα από την τελευταία φορά που ειδωθήκαμε κι ας ήταν πριν από μήνες. Πίνουμε καφέ στα "οικογενειακά" στέκια μας κι ας μην μαζεύουν πλέον κόσμο. Γελάμε, λέμε και τις μαλακίες μας, σχολιάζουμε κανά κοριτσάκι, λέμε και τι κάναμε εκείνο το καλοκαίρι που πήγαμε στην ψωροκώσταινα κι ας ήταν πριν από χρόνια. Και οι ώρες περνάνε χωρίς να το καταλάβουμε. Καμιά φορά κάνουμε και μίνι διακοπές γι'αυτό το σκοπό.
Καμιά φορά κερνάμε και χάνουμε το μέτρημα για το ποιός είναι ο επόμενος στη σειρά. Αλλά δεν πειράζει.
Έχω κι άλλους δυο παιδικούς που είχαμε χαθεί για πολλά χρόνια και τώρα είμαστε σα να μην είχαμε χαθεί ποτέ. Συμπερασματικά, η αντική φιλία ισχυροποιείται με την πάροδο του χρόνου...

Σε αντίθεση με τις γυναίκες, εμείς θα βρεθούμε και θα καφριλιάσουμε όσο πάρει, γελώντας με κάθε πιθανό και απίθανο τρόπο.
Υπάρχει και μια διαφορά μεταξύ ανδρών και γυναικών ως προς την φιλία. Οι άνδρες δεν είναι τόσο χαρισματικοί στον λόγο όσο οι γυναίκες, για αυτό και οι φιλίες τους βασίζονται περισσότερο σε κοινές δραστηριότητες και ενδιαφεροντα.
Ε ναι φίλοι μου, γι'αυτό και οι άντρες γουστάρουν να κάνουν παρέα διάφορα πράγματα. Και αυτά τα πράγματα κάνουν τους άντρες.
Από την άλλη, στις γυναίκες αρέσει περισσότερο να μεταφέρουν τις εμπειρίες τους και να αναλύουν τα συναισθήματά τους, για αυτό και η γυναικεία φιλία βασίζεται περισσότερο στην επικοινωνία. Με άλλα λόγια, μπορεί οι άνδρες να μην περνούν τέσσερις ώρες καθημερινά μιλώντας στο τηλέφωνο με τους φίλους τους, αναλύοντας τα πάντα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο ένας δεν καταλαβαίνει τον άλλον. Η ανδρική φιλία εξελίσσεται κάτω από διαφορετικές παραμέτρους, καθώς ψάχνεις να βρεις το άτομο με το οποίο θα μοιράζεστε πράγματα που γουστάρετε, όπως το να παίζετε μπάσκετ ή ποδόσφαιρο, να πηγαίνετε για σνόουμπορντ ή σερφ κι εννοείται να παρακολουθείτε το Τσάμπιονς Λιγκ, με πίτσα και μπύρες, ενώ η γυναικεία φιλία νομίζω έρχεται πιο εύκολα και εναλλάσσεται πιο εύκολα. Οι γυναίκες έχουν μια κολλητή η οποία μετά από κάποιο καιρό, θα αντικατασταθεί με κάποια άλλη. Εμείς δεν έχουμε ακριβώς κολλητούς. Έχουμε παλιόφιλους, που εδραιώθηκαν στη φιλία μας για τους συγκεκριμένους λόγους και στο βλέμμα τους αποτυπώνεται η αντρική φιλία που δε φθείρεται στο πέρασμα των χρόνων.
Όσο για σύγκριση μεταξύ ανδρικής και γυναικείας φιλίας; Στις γυναικείες φιλίες υπάρχει πολλή ζήλια, ανταγωνισμός και κουτσομπολιό που δυσκολεύουν την αληθινή φιλία σε αντίθεση με τις αντρικές γι'αυτό οι ανδρικοί δεσμοί φιλίας είναι οι ισχυρότεροι.
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της ανδρικής φιλίας; Ο βασικός κοινός παρονομαστής είναι η εμπιστοσύνη. Σε αυτήν οδηγούν η διάθεση να μοιραστεί κανείς πράγματα για τον εαυτό του με τον άλλον, να υπάρχει αμοιβαιότητα σε αυτή την διάθεση και όρεξη να διατηρηθεί. Υπάρχουν κάποια πράγματα στην ανδρική φιλία, τα οποία είναι καθημερινή ρουτίνα σε μια γυναικοπαρέα. Και εξηγούμαι. Οι άνδρες δεν συνηθίζουν να ασκούν κριτική ο ένας στον άλλον και αν κάτι δεν τους αρέσει πάνω στον άλλον, θα του το πούν άμεσα, όχι εμμέσως, όπως οι γυναίκες. Όταν κάτι τους πειράζει, το λένε αμέσως, χωρίς να το κρατούν μέσα τους και να δημιουργούνται ίντριγκες.

Για τέτοιες στιγμές εξακολουθείς να ζεις. Για εκείνο το βλέμμα τους ζεις, που ξέρεις ότι φανερώνει πόσο καλοί παλιόφιλοι είστε.
Η αντική φιλία είναι το τελευταίο πράγμα που θα πεθάνει σε τούτο τον πλανήτη.

17 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

η αντρικη φιλια κραταει γιατι επιδοκιμαζεται καθε μερα. το ''ελα ρε μαλακα'' ειναι επιδοκιμασια, τσεκαρει ασυνειδητα ο ενας τον αλλο αν για οτι του πει, μπορει να παραμεινει. αντιθετα αν πει μια γυναικα στην αλλη ''που εισαι ρε ηλιθια'', επειδη οι λεξεις πανε παρεα με το συναισθμα θα στεναχωρηθει ή θυμώσει.
δεν ειναι απαραιτητα κακο που γινετε αυτο στις γυναικες γιατι οι γυναικες αγαπανε με δυο τροπους: 1.κοιλια, 2.καρδια. για αυτο παρεξηγουνται και πιο ευκολα, δεν μπορεις να τους κοψεις το ρολο της μανουλας ακομα και αν η αλλη ειναι η φιλη της. ναι ειναι συχνο φαινομενο η αλλαγη της εκαστοτε ''κολλητης'' και αυτο γιατι η υπερβολικη αγαπη ειναι εντονη και μπορει να πνιξει η μια την αλλη για αυτο ακομα και αν κραταει πολυ πιο λιγο απο την αντρικη παραμενει πολυ πιο εντονη. Συν του οτι βασιζεται σε πολυ ποιοτικα και συνασθηματικα και βαθια πραγματα και οχι στην αγαπη πχ για το basket αλλα σε κοινα στο χαρακτηρα, στα ονειρα, αναλυση για την καθε στιγμη της ζωης. κατι που μπορει να υπαρχει και στην αντρικη φιλια.
ο ανταγωνισμος και το κουτσομπολιο ποτε δε κανει δυο ανθρωπους φιλους. αυτο υπαρχει και στους αντρες απλος επειδη σε εμας ειναι πιο διαδεδομενο, φαινεται εντονοτερα. και αυτο εχει να κανει με την συνχιση στο ρολο της γυναικας.
παρολαυτα (μπορει να φταει το οτι οσο πιο πισω παω στα χρονια μου εκανα με ακομα πιο πολλα αγορια παρεα) οσο χρονος και αν περασει ειναι σαν να μην περασε μια μερα απο τοτε που ειδα τις φιλες μου. ναι εχω και εγω μια ''κολλητη'', αλλα και οι δυο ξερουμε οτι ο τιτλος ειναι αναμνηση απο τα χρονια στο σχολειο γιατι εχω λιγες πολυ καλες φιλες κοντα μου και αγαπω την διαφορετικοτητα τους εξισου.
τελος οι φιλοι ειναι σαν καθρεφτες διαφορων κομματιων του χαρακτηρα σου και του ειναι σου. ετσι τουλαχιστον βλεπω τις δικες μου φιλες. οι γυναικες αλλαζουν πολυ πιο ευκολα συμφωνα με τα γεγονοτα και τις αλλαγες στην ζωη τους, αυτο εξηγει και την συχνη αλλαγη των 'κολλητων'. και αυτο ειναι μεγαλο συν για τις γυναικες.

ενα ειναι σιγουρο, τα αντιθετα φυλα θα εχουν αναγκη το ενα το αλλο. ειναι το τελευταιο πραγμα που θα πεθανει στον πλανητη.

fish eye είπε...

μα δεν υπαρχει φιλια μεταξυ των γυναικων.. οταν υπαρχει ο ανταγωνισμος που περιγραφεις, οταν πρεπει να προσεχεις την καθε σου λεξη, οταν λες ''πες μου τι σε πειραξε'' και δεν παιρνεις απαντηση
ζηλια;;;;
απιστευτη ζηλια αλλα και προσεξε το χειροτερο ειναι η προκληση της ζηλιας!
το βλεμμα; εχεις δει βλεμμα γυναικας που ειναι πικαρισμενη με την φιλη της;

κοτσομπολιο εχω ακουσει πολυ χειροτερο μεταξυ ανδρων..

για μενα φιλη ειναι μια γυναικα που θα της πω οτι εχω θεμα και θα με ρωτησει, θα μου τηλεφωνησει να μαθει τι εγινε τελος παντων θα ενδιαφερθει..
τι να το κανω να πηγαινω μαζι της σε συναυλιες και στα δυσκολα μου να ειμαι μονη..

πολυ φοβαμαι οτι ουτε αντρικες ουτε γυναικεις φιλιες υπαρχουν.. παρεουλες λεγονται.. η φιλια ειναι κατι αλλο που πολλες φορες ουτε το αγγιζουμε.. και στις παρεουλες ναι, υπαρχει το δικαιωμα να συμβουν οσα λες.. κι οι ζηλιες κ τα κοτσομπολια, και καμμια φορα να βρεθεις μετα απο χρονια κ να ειναι σα να μη περασε μια μερα..

σ αυτες τις παρεουλες οι αντρες ισως κρατουν λιγο περισσοτερο το λογο τους.. ισως εχουν λιγο πιο πολυ ''μπεσσα'' αλλα ουτως ή αλλως αντρες γυναικες δεν ηταν ποτε συγκρισιμα μεγεθη.. απο τη φυση τους

(ελπιζω να εγινα κατανοητη γιατι ειναι πρωι ακομη;)

DaisyCrazy είπε...

προσωπικά έχω μια πολύ καλή φίλη εδώ και 20χρονια περίπου που πλέον ζει σε άλλη χώρα. όσος χρόνος κι αν περάσει όταν μιλήσουμε ξανά είναι λες και είμασταν μαζί χθες.
αυτά τα στεγανά και στερεότυπα για αντρικές και γυναίκειες φιλίες πιστεύω δεν ισχύουν. υπάρχουν ανθρώπινες φιλίες.-
άλλες είναι λυκοφιλίες κι άλλες πραγματικές. έχει να κάνει με την ανθρώπινη φύση κι όχι με το φύλο.
και οι άντρες μπορούν να ζηλέψουν, να κουτσομπολέψουν και να κάνουν όλα όσα προσάπτονται συχνά πυκνά στις γυναίκες.

panos srpk είπε...

Ανώνυμε
Απολαυστικό σχόλιο. Δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο.

panos srpk είπε...

<3
Έγινες κατανοητή και σε καταλαβαίνω.
Δεν έχεις άδικο σε αυτά που λες, εγώ όμως βασίζομαι σε όσα έχω ζήσει, συμπεριλαμβανόμενου και απ'όσα βλέπω από φιλίες μεταξύ κοριτσιών.
Και κατέληξα σε αυτό το συμπέρασμα...
Μπορεί η φιλία μεταξύ γυναικών να είναι πιο δυνατή αλλά ταυτόχρονα μπορεί να γίνει και εύθραστη. Κι αυτή είναι άλλη μια [σημαντική] διαφορά με την αντρική φιλία.

panos srpk είπε...

Daisy crazy
Εντάξει, δε μιλάμε για περιπτώσεις που σπάνε τον κανόνα του δεδομένου.
Και ναι, μπορεί κι εμείς να ζηλεύουμε και να κουτσομπολεύουμε, αλλά δεν το κάνουμε σε τόσο μεγάλο βαθμό όπως οι γυναίκες... Δυστυχώς ή ευτυχώς έτσι είναι.

Ανώνυμος είπε...

Ποιος σου ειπε πως οι γυναικες δε καφριλιάζουν μεταξυ τους;;;

Εισαι γελασμενος

panos srpk είπε...

Coula
Ναι καφριλαζετε μεταξύ σας αλλά όχι σε βαθμό αηδίας.
=)

Πριγκιπέσσα είπε...

δε θα διαφωνήσω στο σύνολο όσων γράφεις γιατί δυστυχώς κάπως έτσι είναι. ξέρω όμως πως εχω φιλες που εχουμε χαθεί σχετικά τα τελευταία χρόνια κι όταν βρεθούμε απλά θα αράξουμε και θα κάνυμε πράγματα που μας αρέσουν ή μας άρεσαν, θα πούμε τις καφρίλες μας,θα γελάσουμε και θα περάσουν οι ώρες χωρίς να το καταλάβουμε, χωρίς να παρλαρουμε ή να κουτσομπολέψουμε ή να φοβόμαστε για το τί εχουμε χασει η μία απ τη ζωή της άλλης σε θέμα εξελίξεων γιατί όλα είναι λες και είχαμε βρεθεί λιγες μερες πριν πάλι για καφέ! έχω φίλες, τις οποίες επδ ακριβώς είναι ΦΙΛΕΣ (ξέρω γιατί το γράφω με κεφαλαία, τους αξίζει) δε ζηλευόμαστε, δεν κρίνουμε αλλά λέμε κάτι ευθέως όταν πρέπει και έχουμε όντως εμπιστοσύνη μεταξύ μας! α! και για να μην το ξεχάσω τελικώς οι άντρες είστε παραπάνω κουτσομπόληδες από μας! μπορεί εμείς να αναλύουμε πολύ παραπάνω τα πραγματα από το 1+1=2 αλλά εσείς είστε πιο κουτσομπόληδες από πολλές απόψεις-μην το αρνηθείς! :Ρ
επίσης(επανερχομαι :P )έχω φιλους που ξέρω πως "ανταγωνίζονται" άλλους, επικοινωνούν κι αυτοί με τρόπο που περιγράφεις για εμάς τις γυναίκες και μάλιστα τους λείπει η εμπιστοσύνη μεταξύ τους(βέβαια θα μου πεις τι σκατά φίλοι είναι τότε αλλά τελος πάντωωωων!). Αυτό που θέλω να πω ειναι ότι ναι,(δυστυχώς) η γυναικεία φιλία στηρίζεται στην επικοινωνία και η αντρική στα κοινά ενδιαφέροντα όμως αυτό δεν αναιρεί περιπτώσεις που να μην ισχύουν και δεν κάνει μια απ τις δυο κατηγορίες καλύτερη, διότι πολύ απλά όλα εξαρτώνται από τα άτομα που εμπλέκονται στη σχέση αυτής της φιλίας ;)

panos srpk είπε...

Πριγκιπέσσα
Κι εγώ δε διαφωνώ σε όσα λες. Κάποια απ'όσα είπες, είναι σωστά.
Όμως νομίζω έγινες λίγο υπερβολική σε κάποια σημεία.
Ναι, ίσως να κουτσομπολεύουμε και να "ανταγωνιζόμαστε" κάποιους, αλλά εγώ δε θυμάμαι να το έχουμε κάνει εγώ με τους φίλους μου ας πούμε. Ίσως το κάνουμε στην αρχή, αλλά μετά όλα καλά! Τα βρήκαμε και τσουγκρίζουμε καμιά μπύρα!
Και κακά τα ψέματα, αλλά για μένα οι παλιόφιλοι είναι πολλά περισσότερα από απλοί φίλοι.
Έχω φίλες για ψυχολογημένες κουβέντες, αλλά δεν κάνουν [και] τις δραστηριότητες που κάνουν οι φίλοι μου!

Και μπαι δε γουέι, ρε κορίτσια, μη πέφτετε να με φάτε! Ενιότε κάνω και το χιουμοράκι μου, με [λίγο] διαβολικό τρόπο!

SeekingLight είπε...

Εχεις σε γενικες γραμμες δικιο, οπως λενε οι υπολοιποι. Και το φενομενο της κολλητης, οπως λες, ακριβος επειδη βασιζεται σε μια υπερβολικη αγαπη και σε πολλα συναισθηματα, συνηθως καταληγει σε παρεξηγησεις και στο τελος, χανομαστε τελειως. Αλλα εχεις σκεφτει το ποσο καλο κανει μια μιξη των δυο? Τωρα ισως θα μπουμε στο θεμα "δεν υπαρχει φιλια μεταξυ αντρων και γυναικων" και πολλες φορες, that's true. Αλλα εγω προσπαθω παντα να εχω διπλα μου και τα δυο--και εχω περασει τις ποιο τελειες στιγμες (και παλι γενικα, γιατι υπηρξαν και 2 κολλητες μου που μεναμε σε διαφορετικες χωρες αλλα εδω και 8 χρονια οποτε βρισκομαστε περναμε τελεια και, τωρα που η ανωριμοτητα εχει ξεπεραστει mostly, οι μικροτσακωμοι απλα δεν υπαρχουν) σε παρεες with both...γιατι αφου το καθε φυλο φερνει κατι διαφορετικο στο τραπεζι, εχεις λιγο απ'ολα...Και πολλα απ'τα αρνητικα που υπαρχουν μεταξυ γυναικων, πχ, δεν εμφανιζονται τοσο εντονα και generally προσθετουν κατι διαφορετικο στην παρεα...That's my take on it.

panos srpk είπε...

SeekingLight
Εντάξει, τα λες όπως και οι παραπάνω.
Κοίτα, σε γεννικές γραμμές δε διαφωνώ σε όσα λες [και λέτε].
Απο κει και πέρα, όσα έγραψα, αντικατοπτρίζει την άποψή μου κυρίως απ'όσα έχω ζήσει.
Φιλία άντρα-γυναίκες να σου πω κάτι; Τελικά είναι πιο δύσκολη απ'όσο υπολόγιζες. Είναι πολύ πιο ύπουλες ακόμα κι από τις απλές φιλίες. Οπότε...

ήλι είπε...

χμμ.. σαν γυναικα κι εγω, ναι πρεπει να πω την γνωμη μου.
δεν το πιστευω πραγματικα οτι το λεω, δεν συνηθιζω να παραδεχομαι πως ο αλλος εχει δικιο.. ε ελαττωματα ειναι αυτα, αλλα στην προκειμενη εχεις. παρατηρω κατι με τον κολλητο μου και εχω μαθει να το εκτιμαω αρκετα κι αυτο ειναι οτι δεν εσαστε δηθεν.
γιατι εισαστε αυτο που εισαστε κι δεν προσπαθητε να εισαστε κατι.

αυταα.

καλο σου βραδυ κ φιλια πολλα.

ευχομαι να εχεις παντα τετοιους φιλους.

xxxx

panos srpk είπε...

Ήλι
Αν και περίμενα να πεις κάτι... όπως οι παραπάνω, κάτι αντίθετο βρε παιδί μου σε αυτά που γράφω, τελικά χάρηκα που με κατάλαβες!
Καλό σου βράδυ και σε σένα !

Πριγκιπέσσα είπε...

χαχα (αν και λιγο καθυστερημένα) δεν έπεσα να σε φάω, απλά ότνα εχεις κάτι ειδικα φρέσκο στομυαλό σου απ'το δικό σου περιβάλλον τα λες λίγο πιο έντονα! και ναι το πιστεύω πως οι παλιόφιλοι ειναι κτ παραπανω απο φιλοι, αλλά δε τους έχουν όλοι ούτε μπορούν να είναι όλοι.
Κι αναμεσα σε αντρες κ γυναικες υπαρχουν τοοοοοοόσες διαφορές, άρα απόλυτα φυσιολογικό κι αναμενόμενο να υπαρχει κ διαφορά στη φιλία τους! (;

Ανώνυμος είπε...

Κάποιος ήρθε στα λόγια μου και επέστρεψε το μπλογκ του στην παλιά του εμφάνιση βλέπωωωω..! :Ρ

Parakmiako Ergaleio είπε...

"Σε αντίθεση με τις γυναίκες, εμείς θα βρεθούμε και θα καφριλιάσουμε όσο πάρει, γελώντας με κάθε πιθανό και απίθανο τρόπο."

Sarper ase anoixth kai thn pithanothta na to kanoume ki emeis oi gynaikes auto ;) as mhn eimaste apolytoi.

Epishs, auth h ataka oti emeis oi gynaikes den kanoume alhthines filies, oti kyriarxei h zhleia kai oi intriges kapoia stigmh kalo tha htan na stamathsei... Ola auta einai apolytes apopseis pou den afhnoun perithwria apoklishs. Trust me, kai omws YPARXOUN alhthines gynaikeies filies etwn. Kai oi antres alla kai oi gynaikes exoun thn dynatothta na to kanoun auto.

As mhn ksexname epishs oti "fidakia" mporoun na einai kai oi antres kai oi gynaikes eksisou. Einai kai ston xarakthra kapoiou! Oxi apla sto fylo tou!

Kalh sou mera Sarper! :) kairo eixa gamwto na perasw ap'ta blogs.